Showbiznis alebo šoubiznis. Slovo skloňované vo všetkých významoch. Dnes má šoubiznis široký záber. A za úspech v ňom možno vďačiť i šikovnému manažérovi.
Ako celebrity dnes vnímame aj kaderníkov či vizážistov, ktorí sú rovnako významnou a neoddeliteľnou súčasťou šoubiznisu. Preto je táto oblasť oblasťou „všetkých chutí“. A dostať sa do tohto sveta môže byť pre začínajúce talenty veľká výzva. Čo teda robiť, aby mali dvere otvorené aj začínajúce „hviezdičky?“
Vráťme sa na začiatok
Šťastie majú a mali tí, ktorých rodičia vycítili, že kdesi v hĺbke ich dieťaťa drieme niečo výnimočné a rozhodli sa to vytiahnuť na povrch. Už len tým, že mu kúpili napríklad hudobný nástroj, či prihlásili ho do nejakého krúžku, kde sa onen talent podporoval a rozvíjal, dali svojmu dieťaťu veľmi veľa. Určite mali zásluhu na zdravom sebavedomí a sebadôvere, čo sú dve nesmierne dôležité „ingrediencie“ pre fungovanie v živote.
Jednoducho a moderne povedané, boli „barličkami“ a super koučmi pre svoju ratolesť a tá s ich pomocou mohla ísť tam, kam jeho duša ísť túžila (samozrejme sem nepatria tí, ktorých práve rodičia nútia do niečoho, čo nechcú). A na druhej strane nie je nič úžasnejšie, ako keď robíte niečo, čo chcete robiť celým srdcom.
O súčasnom šoubiznise sa hovorí všeličo: že tu nefunguje pravda, že ak nemáš dlhé lakte a dobré známosti, nedosiahneš nič, že v šoubiznise sa nedá nikomu veriť a v médiách. No je toho dosť na to, aby aj toho najlepšieho a najtalentovanejšieho človeka tento svet úplne zastrašil.

Neoceniteľná pomoc
Ale – existuje niekto, kto dokáže každému človeku, ktorého túžbou je presadiť sa v tomto smere, pomôcť a veľmi pomôcť. Tomuto človeku sa hovorí hudobný manažér. Manažér je človekom neoceniteľným pri ceste „hore“. Výberom dobrého manažéra je možné získať totiž nielen človeka, ktorý zabezpečí tzv. „technické veci“, ako sú vystúpenia, rozhovory, začlenenie do printových, televíznych a rozhlasových médií, človeka, ktorý otvorí dvere do nahrávacích štúdií, ale je možné získať aj dobrého priateľa, ktorý vie podporiť, vyzdvihnúť, pochopiť, či utešiť. Dobrý manažér vie naučiť, ako sa pohybovať v hudobnej branži, ako sa najlepšie propagovať, prezentovať sa.
Ale ako odhadnúť, kto je dobrý manažér? V prvom rade je to hlavne Váš pocit, keď takého človeka stretnete. Ten pocit sa určite dostaví, tak ho počúvajte pozorne. On to totiž vôbec nemusí byť hneď ten prvý. Ide doslova o to, aby ste spolu „vibrovali na rovnakej vlnovej dĺžke“. Ako keď pospájate k sebe správne noty a vznikne úžasné dielo! Presne tak to má fungovať medzi manažérom a Vami.
Hudobný manažér má byť Vaša druhá polovica. Musí stopercentne veriť tomu, čo robíte. Môže Vás usmerňovať, ale nie diktovať všetko. Nesmie zabúdať, že prezentuje Vás, Vaše vyjadrenie, Vaše cítenie, Vašu cestu. V prvom rade by mal vidieť Vás a nie to, čo zo spolupráce s Vami bude mať on sám.
Mal by to byť človek, ktorý Vás v prípade hudobnej krízy nenechá napospas. A dobrý manažér Vám vytvorí obchodné „know-how“ na mieru. S dobrým manažérom je aj veľa práce (a že Vás na ceste hore čaká veľa práce) zábavou. Je dobré si uvedomiť, že ak chcete zamiešať karty v súčasnom šoubiznise, musíte urobiť oveľa viac, než len vystupovať niekde na pódiu. Dobrý manažér vie dokonca urobiť z nikoho niekoho. Tak prečo nevyužiť pomoc hudobného manažéra, ak to, čo robíte, robíte s láskou a dobre.
Vitajte na stránke umeleckej agentúry Stella Production